Wie zijn wij
De Drostlerhoeve biedt zorg van goede kwaliteit aan de hand van een Erkend Kwaliteitssysteem PREZO, meetsysteem en veiligheidseisen. De zorgverlening is een dialoog en samenwerking tussen zorgverlener en client. Hierin vind De Drostlerhoeve de behoeftes, wensen, ervaringen en belangen van de client het uitgangspunt. Waar nodig samen met verwanten en/of naasten. Medewerkers handelen in overeenstemming met hun professionele verantwoordelijkheid.
De Drostlerhoeve levert zorg aan de client op basis van een schriftelijke overeenkomst met de WLZ uitvoerder, zorgkantoor of gemeente. De afspraken over zorg en dienstverlening worden vastgelegd in een zorgplan/client dossier. De Drostlerhoeve draagt bij aan de belangen van de gezondheidszorg. We staan voor kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid. De Drostlerhoeve geeft ruimte en vertrouwen aan het professioneel handelen van hun gekwalificeerde medewerkers.
Individuele begeleiding, Ambulant, Beschermd Wonen
Visie en Missie
Visie Wat is ons toekomstbeeld?
Iedereen zoveel mogelijk de regie op eigen leven, iedereen is uniek en welkom op De Drostlerhoeve. Alles draait op De Drostlerhoeve om cliënten en hun netwerk. Vanuit gelijkwaardig dialoog sluiten we aan bij hetgeen de client belangrijk vind. De Drostlerhoeve vindt het belangrijk dat iedereen zich prettig voelt binnen De Drostlerhoeve, zoveel mogelijk eigen keuzes kan maken en verantwoordelijkheden heeft.
Missie Waarom bestaan we?
De Drostlerhoeve draagt bij aan ontwikkeling, onderhouden en overnemen van vaardigheden voor cliënten met een zorgvraag in begeleiding (wij bieden geen behandeling). Wij bieden Jeugd en (jong) volwassenen begeleiding alle levensdomeinen. Onze cliënten maken deel uit van onze samenleving en wij helpen ze gebruik te maken van mogelijkheden. We kijken niet naar wat iemand niet kan maar stellen altijd de vraag: Wat kan de client wel?
Kernwaarden
Midden in de samenleving: We onderhouden en ontwikkelen in samenwerkingsverbanden en zoeken de verbinding (met plaatselijke en regionale verenigingen, organisaties en bedrijven) in het belang van onze client.
Gekend: Onze cliënten voelen zich gekend en gezien. We kennen de client en zijn netwerk en houden hier rekening mee.
Liefdevol: We werken vanuit ons hart, we blijven trouw aan onze relaties en komen er bijna altijd samen goed uit.
Samenwerken: In samenwerken gaan we voor eenvoud “Doen wat we moeten doen”. Zo min mogelijk ingewikkelde diagnoses en trajecten maar cliënten laten meedoen en erbij laten horen.
kwaliteit: We zijn in het bezit van kwaliteitskeurmerk en als team en dagelijks bestuur bewaken we dit gezamenlijk. We kunnen goed uitleggen wat we doen en waarom “Stilstaan bij handelen en evalueren is vooruitgang”.
Normen
Open aanspreekcultuur
Onze professionele medewerkers laten zien en dragen uit dat zij het vanzelfsprekend vinden om elkaar op dingen aan te spreken. Zij kunnen feedback geven en ontvangen en laten dit in hun gedrag zien.
Leren
Dilemma’s, fouten, ongevallen en bijna ongevallen worden altijd gemeld bij het dagelijks bestuur. Deze worden open en eerlijk besproken om er van te leren.
Inspraak, samenspraak en tegenspraak
Dagelijks bestuur en medewerkers zorgen ervoor dat iedereen binnen De Drostlerhoeve zijn mening kan geven en zorgt ervoor dat alle niveaus binnen de organisatie inspraak, samenspraak en tegenspraak binnen hun functies kunnen vervullen.
Signaleren misstanden
De Drostlerhoeve beschikt over vertrouwenspersoon, klachtenfunctionaris en klachtenprocedure. Er is een preventie medewerker aangesteld en een functionaris meldcode.
Belangentegenstellingen
Persoonlijke belangenverstrengeling: Elke vorm van bevooroordeling of de schijn hiervan wordt voorkomen door het dagelijks bestuur.
Beschermd Wonen
Beschermd wonen in een kleinschalige setting (Neede) met de daarbij behorende toezicht en begeleiding gericht op het bevorderen van zelfredzaamheid en participatie. Bestemd voor (jong) volwassenen met een verstandelijke beperking en/of psychosociale problemen die niet in staat zijn op eigen kracht te handhaven in de samenleving. Er is 24 uur per dag begeleiding aanwezig in de woning. We ondersteunen de bewoners bij het leven en wonen op een manier die de thuissituatie zoveel mogelijk benadert. De bewoners bepalen de sfeer en medewerkers begeleiden hen bij dit proces. We helpen hen met keuzes maken zoals ADL en wie doet wat. We leveren zorg volgens een zorgplan, rapporteert in Qurentis clientdossier en communiceert met het netwerk van de bewoner. We zijn in het bezit van het kwaliteissysteem PREZO.